luni, 18 februarie 2013

pentru Libertate..


    Nu ştiu cum aş fi fost, ce aş fi gandit şi ce aş fi zis despre cei ce au luptat în teatrele de operaţii Irak si Afganistan, poate îi respectam, poate îi făceam mercenari, poate nu mă interesa, nu ştiu...
   Cert este că după ce am petrecut 6 luni din viaţă în deşertul din  sudul Afganistanului am înţeles cu adevărat cum stau lucrurile, ce înseamnă de fapt a fi acolo, pe un teren străin, departe de casă, de familie, de absolut tot ce îmi era cunoscut la un moment dat, am înţeles că acolo îţi rişti viaţa pentru libertate, pentru libertatea de a fi tu însuţi, de a învăţa, de a călătorii, de a iubii pe cine vrei, libertatea de a spune ce gândeşti ş.a.m.d.
   Scriu aceste rânduri din indignare faţă de cuvintele uşoare pe care le aruncă "spectatorii" din afară, care nu au habar ce înseamnă să fi acolo, cei care acuză militarii că sunt mercenari, că fac crime oribile pentru bani, că nu gândesc şi că nu le pasă. Eu declar că le pasă şi că nu e uşor pentru nimeni acolo, fiindcă nimic nu te poate pregăti pentru ceea ce este acolo, oricât de tare te-ai crede.
Militarii sunt în definitiv, înainte de toate, oameni şi am fost părtaş la multe acte benevole de ajutorare a celor nepăstuiţi, pe care unii ne acuză că îi ucidem fără milă.
 Nu îmi pot scoate din cap o povestioară a unui coleg, care pus în postura nefericită de pleca în Afghanistan trebuia să-şi pregătească familia sufleteşte pentru această veste, iar fetiţa lui de 6 ani, din prea multă dragoste faţă de tatăl ei, s-a pus în faţa uşii de la ieşire dornică să îl oprească şi a zis că îi dă toţi banii ei din puşculiţă numai să nu plece el acolo, departe.
Aşa că gândiţi-vă mai bine înainte de a face comentarii inutile şi răutacioase.

2 comentarii: