duminică, 16 iunie 2013

Părerea mea..



"Văzând atâta nedreptate
Românul cade la idei:
La noi minciuna stă-n palate,
Iar adevărul în bordei." epigramă de Gavril Moisa

* naționalizm n. (d. național). Caracteru de a-ți iubi națiunea ta.


În ultimii ani am tot lucrat cu americani și am reușit să înțeleg puțin din cultura lor și din felul lor de a fi atunci când vine vorba de propria țară. În general aveam o impresie proastă despre ei și îi consideram prea aroganți, dar eram subiectiv și  probabil invidios pentru ceea ce ei au, iar noi nu prea avem și aici nu mă refer la bunurile materiale. Simt că noi românii am pierdut valorile în care credeau odată strămoșii noștri, cei care au murit pentru a apăra libertatea, onoarea și granițele unei țări locuite în prezent de oameni prea absenți față de ce reprezintă România cu adevărat.
Vorbeam mai sus de americani și cel mai mult m-a impresionat modul cum știu ei să respecte drapelul național, imnul de stat, iar mândria că își reprezintă țara în lume spune tot. Noi din păcate am pierdut sentimentul de apartenență, bucuria și mândria de a fi români. 
Ne-am obișnuit să dăm vina pe politicieni atunci când ceva nu merge bine, însă uităm că noi cu mâna nostră îi votăm, dar a devenit ceva specific nouă să fugim de responsabilități și suntem din ce în ce mai puțin conștienți de ce înseamnă să faci parte dintr-un popor și că acțiunea unui singur individ poate conta și influența.
Sincer cred că ar trebui să fim mai implicați, să ne pese de istoria noastră, de exemplu să știm măcar o strofă din imnul național sau văd că tot mai des apar oameni care habar n-au când e ziua națională(trist).
Suntem conștienți de frumusețea plaiurilor natale și cu mare drag mergem spre litoral sau la munte, dar...(și aici o să las pozele să vorbească de la sine).

A început să nu ne mai pese de nimic, atâta vreme cât acel lucru nu are numele nostru pe el, dar e ceva ce omitem, ceva ce toți avem pe buletin, drapelul și cetățenia, lucruri care ne obligă moral să respectăm pământul de sub picioarele noastre, să lăsăm indiferența și egoismul, să punem umărul pentru reconstrucția valorilor naționale, pentru că doar împreună, ca popor se poate mișca ceva spre bine...dacă se mai poate.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu