vineri, 11 octombrie 2013

Pentru tine Japonezule...respect



Îmi este greu să pot descrie în cuvinte ce simt de câteva zile...,

      Dar o să încerc să vorbesc despre copilăria mea, despre timpul petrecut alături de bunicii mei la Broșteni, undeva prin Olt.
   La puțin timp după ce am dat prima oară cu ochii de lumea asta, am fost "plasat" bunicilor mei, ca să mă exprim așa, pentru că ai mei părinți abia terminaseră liceul și vremurile erau grele pentru a crește un copil fără susținere și din altă parte. La prima vedere acest lucru poate fi considerat ceva rău, nebenefic pentru prunc, un început cu stângul în viață, dar pentru mine timpul petrecut alături de bunici a însemnat totul, ei au fost singurul lucru frumos din copilăria mea, au fost de fapt copilăria mea.
  Brațele neobosite ale lui mamaie și tataie mi-au fost sprijin pentru parcurgerea primilor mei pași și chiar dacă momentul nu a putut fi înregistrat video, așa cum se întâmplă în ziua de azi, el dăinuie mereu în amintirile și sufletul lor, iar pentru mine este de ajuns fiindcă știu că acele brațe mi-au ghidat bine viața.
  Prin ei am învățat ce este modestia, simplitatea, munca onestă și respectul de sine. Nu mi-au "predat" viața, nu m-au intoxicat cu predici despre cum să trăiesc, m-au lăsat să descopăr singur, să mă bucur cu adevărat de copilărie, să fac propriile greșeli cu condiția să învăț unde greșesc. 
În momentele când mă las purtat de instincte și cedez nervilor sau uit să mă controlez, realizez că îmi dezamăgesc bunicii, fiindcă ei și-ar fi dorit să fiu calm și bun, să privesc viața mai calm, să nu vorbesc urât cu cei din jur și să învăț să mai las și de la mine...
   Nu o să pot exprima în cuvinte respectul și iubirea ce port acestor oameni minunați care mi-au adus mereu un zâmbet pe buze și alinare în suflet chiar și atunci când totul părea pierdut și aș vrea să îmi privesc bunicul în ochi, să îi sărut obrajii roșii și să-i mulțumesc pentru tot ce a făcut pentru mine, dar el nu mai este, a plecat și acum mă îndrumă din cer și cu lacrimi în ochi și un gol imens în suflet, tataie îți urez "La mulți ani", pentru că azi este ziua ta de naștere și chiar dacă nu mai ești lângă mine să ști că nu o sa uit niciodată tot ce ai făcut pentru mine...respect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu